HomeBlogAdevaruri despre mierea de albine

Adevaruri despre mierea de albine

Considerata ca un panaceu universal foarte multa vreme, mierea de albine a fost studiata, analizata, folosita, la indicatia medicului sau nu, de marea majoritate a oamenilor. In ultima vreme insa au aparut si alte pareri despre beneficiile ei. Din punct de vedere homeopatic nu prezinta avantajele pe care uzual le atribuim mierii. De aceea ne propunem sa va prezentam parerile pro sau contra despre beneficiile acestui aliment, de altfel delicios.

Mierea ca aliment si medicament

Exista diferite soiuri de miere, cu gusturi, culori si texturi diferite in functie de tipul florilor din care a fost cules polenul.

Mierea contine numerosi antioxidanti, caracteristica importanta pentru oameni. In plus, aceasta are o componenta antiinfectioasa si este folosita pentru vindecarea tusei, bolilor intestinalebolilor intestinale si ranilor pielii.

Printre beneficiile mierii amintim:

Vindecarea plagilor - mierea cruda este un remediu care dateaza din antichitate. Medicina moderna a redescoperit proprietatile de vindecare ale mierii. Cercetatorii considera ca mierea are capacitatea de a ucide microbii. Aciditatea din miere si caracteristica sa de a deshidrata bacteriile ar putea fi motivul pentru care mierea vindeca ranile. 
Sursa de energie - mierea de albine pura este o sursa de 
carbohidraticarbohidrati, atat fructoza cat si glucoza organismul transformandu-le in energie. Glucoza ofera energie instanta, in timp ce fructoza este mai lent absorbita si furnizeaza energie pe termen mai lung. 
Sportivii si copiii activi ar trebui sa consume miere intrucat aceasta le va oferi energia de care acestia au nevoie. Mierea pura de albine este o sursa naturala de 
mineraleminerale cum ar fi calciu, fier si potasiu dar si vitamine din complexul B. 
Prevenirea alergiilor sezoniere - mirea pura de albine poate fi benefica pentru persoanele care sufera de unele 
tipuri de alergiitipuri de alergii. Pentru ca albinele aduna polenul de la plantele native si il transforma in miere, consumul de miere produsa la nivel local poate preveni aparitia alergiilor sezoniere.

Mierea este antifungica si hranitoare, ajuta la asimilarea calciului in organism, are efect antibacterian atat in diverse probleme interne cat si externe ale organismului, poate stimula sistemul imunitar.

Utilizarile mierii

Mierea poate fi folosita in diverse scopuri 
- ca pansament pentru accelerarea vindecarii cauzata de leziuni tisulare 
- amestecul in cantitati egale de suc de ghimbir si miere este un bun expectorant 
- mirea ajuta la tratarea racelilor, tusei,
durerilor in gatdurerilor in gat si secretilor nazale 
- pentru tratarea 
astmului bronsicastmului bronsic, se amesteca o jumatate de gram de praf de piper negru cu un amestec de miere si suc de ghimbir. Se va bea de cateva ori pe zi. 
- mierea poate calma si incuraja vindecarea ranilor din gura sau vagin 
- un bol de ovaz sau terci de ovaz cu o lingura de miere poate calma nervii 
- este ideala pentru calmarea emotiilor si a stresului pre-examen 
- are efect hidratant si poate fi folosita pentru sanatate pielii ca masca naturala revitalizanta 
- consumul unor cantitati mici de miere, va va face imuni la alergiile sezoniere la 
polenpolen 
- pentru imbunatatirea vederii se amesteca miere cu suc de morcovi. Se va consuma cu o ora inainte de masa,      dimineata. 
- pentru purificarea sangelui, se va amesteca un pahar de apa calda cu una sau doua lingurite de miere si o lingurita de suc de lamaie. Preparatul se va bea zilnic, inainte de a merge la toaleta. Va reduce cantitatea de grasimi din organism si va curata intestinele 
- mierea naturala determina o crestere mai mica a valorilor de zahar din sange decat zaharurile rafinate, mai ales in cazul persoanelor cu 
diabet zaharat de tip IIdiabet zaharat de tip II. Putina miere neprelucrata poate fi adaugata in bauturile bolnavilor de diabet zaharat de tip II, atunci cand apare pofta de alimente sau bauturi dulci.

Dar sustin specialistii, mierea prezinta si dezavantaje.

Riscul botulismului infantil declansat de consumul mierii

Sporii de botulism pot fi gasiti in aer, sol, apa si plante. In absenta oxigenului, sporii germineaza si produc toxine. Prin procesul de fierbere sunt distrusi sporii bacteriilor si toxinele. 
Mierea de albine este o potentiala sursa de multiplicare a sporilor 
botulismuluibotulismului. Specialistii recomanda ca bebelusii sub varsta de 1 an sa nu consume miere. Botulismul infantilBotulismul infantil este o boala rara cauzata de bacteria clostridium botulinum. 
Boala provoaca diverse grade de paralizie. Copiii cu varsta de peste un an si adultii sanatosi au sistemul digestiv matur, fapt necesar pentru a preveni dezvoltarea sporilor de botulism.

Efectele secundare ale consumului excesiv de miere

Mirea de albine are dulceata si o compozitie chimica asemanatoare cu cea a zaharului de masa, astfel incat cantitatile de servire recomandate pentru miere sunt similare cu cele ale zaharului de masa. 
O lingura de miere este considerata o portie si nu se recomanda sa se depareasca 10 linguri pe zi. Se va tine cont ca pentru evidenta consumului celor 10 linguri de zahar/miere se iau in calcul toate produsele consumate, inclusiv alimentele ambalate. 
Efectele pe termen scurt - Depasirea a 10 linguri pe zi poate cauza probleme gastrice, cum ar fi crampe stomacale,
balonarebalonare si diaree. Din cauza continutului mare de fuctoza, consumul excesiv poate sa interfereze cu capacitatea intestinului mic de a absorbi nutrientii. Acest lucru ar putea declansa disconfort abdominal pana cand mierea va fi eliminata din sistemul digestiv. 
Efecte pe termen lung - Consumarea excesiva, pe termen lung a mierii poate avea efecte negative asupra tractului gastrointestinal. Absorbtia substantelor nutritive ar putea deveni o problema permanenta chiar si atunci cand mierea nu este prezenta in sistemul digestiv. 
Mierea este usor acida si expunerea prelungita la alimente acide poate eroda smaltul dintilor, precum si mucoasa esofagului, stomacului si intestinelor, fapt ce poate duce la aparitia 
refluxului acidrefluxului acid. Consumul excesiv de miere la fel ca si orice fel de consum de zahar ar putea determina instabilitatea valorilor insulinei.

Mierea este tot zahar, in mare masura

Zaharul obisnuit (sucroza sau zaharoza) este procesat in organismul uman cu ajutorul insulinei, produsa de pancreas. Mierea contine, pe langa zaharoza, 55% fructoza care este procesata in ficat. Organismul nostru reactioneaza insa la miere cam la fel ca si la zahar, cu o crestere a glicemiei, ceea ce stimuleaza pancreasul sa produca mai multa insulina, ducand la stocarea de grasime si la cresterea in greutate. Consumata in exces, fructoza contribuie la aparitia obezitătii, a problemelor cardiace si a afectiunilor hepatice, intocmai ca si produsele ce contin zahar obisnuit.

A turna cantitati mari de miere peste cerealele de la micul dejun nu face mult mai bine corpului decat daca am presara zahar. Mierea contine mai multe calorii decât zaharul; o lingurita de miere aproximativ 22 de calorii, iar o lingurita de zahar are aproximativ 16 calorii. 

Desi mierea nerafinata contine urme de vitamine si minerale - niacina, riboflavina, tiamina si vitamina B6 – acestea reprezinta doar 2% din continut. Iar rafinarea mierii, prelucrarea ei prin încalzire si filtrare pentru indepartarea polenului si a bacteriilor, indeparteaza vitaminele si mineralele.

Studii medicale arata ca un copil din 8 ajunge sa aiba pana la varsta de 3 ani carii dentare, iar autorii studiilor avertizeaza ca si dulciurile considerate sanatoase, fructe uscate, miere, determină aparitia cariilor.

Glucoza, fructoza si alte zaharuri din miere contribuie la deteriorarea colagenului din piele, intocmai ca si zaharul, iar beneficiile aduse de putinele vitamine nu ajută la reparare fibrelor de colagen deteriorate.

Organizatia Mondiala a Sanatatii a recomandat recent reducerea consumului de zahar (incluzand aici si mierea) la maximum 6 lingurite pe zi.

In concluzie, mierea cu toate proprietatile pe care le are, nu trebuie consumata in exces.

Ultima modificare a fost facuta Luni, 02 Februarie 2015 16:09
Voteaza acest articol
(3 voturi)
Mai multe din aceasta categorie: Alimentatia sanatoasa»
Lasa un comentariu